Case Study: PublicTV jagas ettevõtetele raskel ajal tasuta eetriaega

Märtsi keskel kuulutas valitsus välja eriolukorra. Järgnevad kuud olid keerulised paljudele Eesti ettevõtetele, kellest mitmed on ka meie kliendid. Kuna klientide heaolu ja püsimine mõjutab ka meid, otsustasime appi minna ning pakkuda raskuses olevatele ettevõtetele tasuta reklaamiaega meie digiekraanidel.

Eriolukord oli uus kogemus kõigile ettevõtetele ja inimestele. Teadmatus tuleviku ees pani ettevõtteid planeeritud reklaamkampaaniatele pidurit tõmbama ning PublicTV ühistranspordis asuvad digiekraanid, mis olid enne järgnevateks kuudeks täis broneeritud, jäid ootamatult tühjaks – vaba eetriaega jäi koguni 98% ulatuses. Ekraanide puhul on iga kasutamata sekund selline, mida enam tagasi ei saa. Seega oli vaja vabanenud ressurssi kuidagi ära kasutada. Kuna meie käekäik sõltub otseselt meie klientide heaolust, otsustasime oma eetriaega anda abivajavatele ettevõtetele eriolukorra lõpuni täiesti tasuta.

Aprilli keskpaigas saatsime vastava pakkumise rohkem kui 3600 ettevõttele meie klientide andmebaasis, millele reageeris orienteeruvalt 250. Ligi kuu aja jooksul näitasime rohkem kui 215 PublicTV digiekraanil üle Eesti ligi 85 erineva ettevõtte reklaamkampaaniaid ja seda täiesti tasuta. Kampaaniate keskmine kestvus oli kaks nädalat, kuid oli ka pikemaid, ligi kuuajalisi ettevõtte tutvustuskampaaniaid.

Ettevõtted, kes võimalust kasutasid, olid väga erinevad. Peamised sektorid, kes end reklaamisid, olid e-kaubandus, ehitus ja HoReCa ehk hotellid, restoranid, kohvikud. Laias laastus võis jagada võimalust kasutanud ettevõtted kolmeks:

  • Need, keda eriolukord väga negatiivselt mõjutas ning kelle jaoks oli tasuta ekraaniaeg oluline lisavõimalus ellujäämiseks – nt HoReCa ettevõtted. Nende jaoks olid ühistranspordi digiekraanid hea kanal, mille kaudu inimestele meelde tuletada, et kohvikud, hotellid jne on endiselt alles ja pakuvad oma klientidele take-away’d, kodukontori võimalusi jne.
  • Need, kelle teenuste järgi hakkas nõudlus eriolukorra ajal ootamatult kasvama – nt remondi- ja ehitusettevõtted, kaupade kojuveoteenuse pakkujad jne. Nende jaoks olid PublicTV digiekraanid hea võimalus enda teenus soovijatele paremini nähtavaks muuta.
  • Need, kes kasutasid lihtsalt head võimalust end klientidele meelde tuletada ja täiendavat reklaampinda saada.

Kokkuvõttes võib öelda, et meil on hea meel, et saime oma klientidele eriolukorras vastu tulla ja nende heaks midagi ära teha. Hetkel tundub, et üldine elutempo ja -korraldus hakkab taastuma ning loodetavasti koos sellega paraneb ka ettevõtete käekäik. Elame oma klientidele väga kaasa, sest kui neil läheb hästi, mõjutab see pikas plaanis ka meid!