Reklaam kolib üha rohkem veebi ja sotsiaalmeediasse. Pole ka imestada – internetil on palju eeliseid, mida tavaline vana maailma reklaamplakat pakkuda ei suuda. Üks veebireklaamide olulisemaid eeliseid on nende „geonutikus“ ehk võimalus suunata reklaami vastavalt inimeste asukohale, teisisõnu reklaamsõnumite GPS-suunamine. Paljud aga ei tea, et GPS-suunamise võimekus on täiesti olemas ka ühistranspordivahendites kasutusel olevatel PublicTV ekraanidel.

 Tavaline n-ö offline reklaam on tihti ebaefektiivsem kui online kanalis edastatav reklaam, sest füüsilise reklaamiga ei ole võimalik täpselt määrata, millised ja kus asuvad sihtgrupid seda näevad ning kas need, kes näevad, on parimad ja soovitud sihtgrupid. Näiteks uude restorani kutsuv reklaamplakat jääb kindlasti ka paljude nende teele, kes viibivad selle läheduses juhuslikult ning tagasi tulla ei plaani.

Alates 2004. aastast on järjest enamates ühistranspordivahendites näha PublicTV ekraane, mis on muutunud ka üha nutikamaks tänu erinevatele lisandunud funktsioonidele. Üks kasulikumaid selle kanali lisafunktsioonidest ongi GPS-suunamine. PublicTV ekraanide puhul tähendab GPS-võimekus seda, et reklaami tellija saab valida, millistest piirkondadest ehk linnaosadest läbi sõites tema reklaami näidatakse ning isegi mis kellaajal selles piirkonnas reklaami näidatakse. Nii jõuab info inimesteni, kes elavad või liiguvad õigel ajal soovitud piirkonnas.

Milleks GPS-kampaaniad ühistranspordis?

Ühistranspordis kannavad GPS-kampaaniad kahte võimalikku eesmärki: langetada kampaania hinda, näidates reklaami täpsemalt väiksemates vajalikes piirkondades ning samal ajal tõsta sõnumi sihituse täpsust. Sõnumi täpsem sihtimine on eriti kasulik nendele ettevõtetele, kes vajavad positsioneeritud reklaami nt oma müügipunktide läheduses.

Oma sõnumite täpsem sihtimine tuleb kasuks ka siis, kui ettevõte soovib erinevate linnaosade klientidele kujundada erineva sisuga sõnumid. Näiteks paar aastat tagasi tegi üks elektroonikapoodide kett PublicTV ekraanidel reklaamkampaania, mille raames näidati igas linnaosas täpselt selle piirkonna inimestele suunatud reklaami, mis juhatas sihtgruppe konkreetsete linnaosade poodidesse – kampaania kandev sõnum oli aga igal pool sama.

Üks tervisekeskus viis läbi reklaamkampaania, milles integreeris PublicTV GPS-võimekust täiendava SMS-lahendusega. Tänu ekraanide erinevate funktsioonide integreerimisele sai ettevõte koguda andmeid, kui palju kliente millistest linna piirkondadest neile tuleb. Väljapakutud lahendus oli aga lihtne: erinevates piirkondades näidati  PublicTV ekraanidel reklaamklippi erineva SMS-koodiga, mida kasutades said inimesed osaleda loosis. SMS-koode analüüsides sai klient aga info, millistest linnaosadest saadeti rohkem sõnumeid.

Loe GPS-funktsioonist lähemalt lahenduste lehel sihtimise teemast.